2022-10-10 12:41Pressmeddelande

Tillväxtresan fortsätter - Schysst käk passerar 200 miljoner

Hemmakebab har sedan lanseringen 2018 tagit Sverige med storm. Schysst käk är idag ett av de mest snabbväxande varumärkena i dagligvaruhandeln. Med en genomsnittlig tillväxttakt på 153 procent de senaste fyra åren nås nu en ny milstolpe när 200 miljoner i omsättning passeras.

— Hela teamet har gjort en fantastiskt jobb! Vi får oerhört mycket beröm från butiksledet och konsumenterna har verkligen omfamnat vårt måltidskoncept. Det känns fantastiskt att vi nu når det här delmålet som vi har jobbat stenhårt för hela året, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Under föregående år vann Schysst käk Årets Dagligvara 2021 i konkurrens med Oatly och Orkla. I år är företaget nominerat till Årets Leverantör 2022 vid Dagligvarugalan där man står i final mot Findus och TePe.

- Vi har flera lyckade lanseringar i år, Kebabrullebrödet har blivit en riktig butiksfavorit som drar upp flerköpen både inom och utanför kategorin. Det är en riktigt bra transaktionsvara! Att vi nu är nominerade som Årets Leverantör känns oerhört roligt och är ett kvitto på att vi gör rätt saker i hela värdekedjan samtidigt som vi kan fortsätta växa lönsamt, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Hemmakebab från Schysst käk hittas idag i omkring 2300 butiker runt om i Sverige och online.