2022-02-02 06:50Pressmeddelande

Sveriges första kebabrullebröd gör succé redan innan lansering

Amir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges MästerkockAmir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges Mästerkock

Ett av de mest efterfrågade tillbehören till Schysst käks populära Hemmakebabs-sortiment lanseras nu på ICA och Coop. Ett stort, följsamt och lättgrillat kebabrullebröd anpassat för Hemmakebab.

Kebab i bröd på olika sätt är ett av de populäraste sätten att äta kebab på. Kebabrulle har länge varit en favorit i Sverige och nu blir det enklare än någonsin att göra en Kebabrulle hemma.

- I de konsumenttester vi gjort får kebabrullebrödet högsta betyg både bland vuxna och barn! Vi är supertaggade på att resten av Sverige ska få uppleva en riktigt schysst Hemmakebabrulle, säger Amir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges Mästerkock

Kebabrullebrödet kommer ut i butik med start under vecka 7. En konsumentförpackning innehåller 6st stora vetebröd med karaktäristiska grillränder.

- Det är extra kul att vi kan lansera kebabrullebrödet nu mitt i Schlagern när det äts Hemmakebab som aldrig förr, en rulle är ju perfekt att hålla i handen medan man dansar framför TV:n, säger Amir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges Mästerkock

För produktprover kontakta:

Johanna Bertilsson, johanna.bertilsson@schysstkak.se

Recept - Klassisk Kebabrulle

Recept - Vegokebabrulle

Recept - Kycklingkebabrulle

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, pitabröd, pizzakit och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se