2023-04-26 09:51Pressmeddelande

Schysst käks Kebabburgare hos Brödernas drog in 144.600 kr till Friends

Maja Frankel, generalsekreterare hos Friends och Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käkMaja Frankel, generalsekreterare hos Friends och Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk

Under januari serverades Månadens Burgare signerad Schysst käks Amir Kheirmand hos Brödernas. Nästan 15.000 Kebaburgare såldes och totalt 144.600 kr har nu överlämnats till stiftelsen Friends arbete mot mobbning.

— Det känns superhärligt att vi tillsammans med Brödernas kunde göra det här för Friends! Nästan 150.000 är mer än vad vi hade kunnat hoppas på, säger Amir Kheirmand vd och grundare av Schysst käk

Schysst käk x Brödernas

Schysst käk har varit partner till stiftelsen Friends sedan 2021 och förlängde nyligen avtalet fram till 2025.

— Vi som långsiktig partner försöker alltid att hitta roliga sätt att bidra med, om det är att sprida information på våra förpacknigar eller fixa Kebaburgare spelar ingen roll. Så länge vi kan bidra till att alla får en schysst skolgång så är vi med, säger Amir Kherimand, vd och grundare av Schysst käk

Kebabburgare

Hemmakebab som fram till detta initiativ varit exklusivt för dagligvaruhandeln kommer fortsatt att finnas på Brödernas meny.