2021-09-14 06:37Pressmeddelande

Schysst käks falafel populärast bland Smakbox kunder

Smakbox är Sveriges största prenumerationsbox inom mat. Varannan månad får över 70.000 konsumenter möjlighet att testa nya smaker och produkter. När Smakbox kunder rankar den bästa produkten inom Kalla tillägg sedan 2019 tar Schysst käks Klassisk Falafel hem förstaplatsen.

Sedan Klassisk Falafel lanserades i den svenska dagligvaruhandeln i början av 2020 har den blivit en av de mest populära falafelprodukterna.

- Vi vet att falafeln är väldigt uppskattad och i alla de tester som gjorts får den höga betyg, men att Smakbox kunder rankar den som nummer ett var jag inte beredd på. Jag har själv Smakbox och vet hur mycket spännande och grymma produkter som kommer i boxen varannan månad, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Topp 5 bästa smaker i Smakbox kategori Kalla tillägg (tidigare Kylt & Fryst)

1. Klassisk Falafel från Schysst käk
2. Ekologisk Blodapelsinjuice från God morgon / Eckes-Granini