2023-10-05 08:57Pressmeddelande

Schysst käk startar Sveriges största kebabrestaurang tillsammans med Circle K

Schysst käk flyttar hem till Circle K

Schysst käk är idag ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag. Med det framgångsrika middagskonceptet Hemmakebab i dagligvaruhandeln tar man nu steget ut på vägarna tillsammans med Circle K.

Med start i oktober kommer hela Sverige få möjligheten att få en schysst kebab även när man är på väg genom det nya samarbetet mellan Schysst käk och Circle K.

– Vi är en del av många familjers helgmiddagar. Nu vill vi kunna vara med när man är på väg hem från träningen, åker på semester eller när man strögar med epan. Att vi flyttar hem till Circle K känns självklart, K:et står ju för kebab! säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk.

Circle K som nu blir Sveriges största kebabrestaurang kommer servera tre olika kebabrullar framtagna av Schysst käks grundare Amir Kheirmand på samtliga stationer runt om i landet.

– Kyckling, vego eller klassisk kebab? Vi har tagit fram kebabrullar för alla - stora som små, köttälskare som vegofantaster! Krispiga grönsaker, picklad rödkål och såklart våra populära såser. Det blir en riktig pjäs på 400g för bara 79 kr, alla ska ha råd att käka kebab!, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk

Samarbetet är ett strategiskt drag för både Schysst käk och Circle K. Schysst käk vill fördjupa kontakten med sina konsumenter och Circle K arbetar mot visionen att bli en ännu tydligare matdestination.

– Vår filosofi är att erbjuda enkel och god mat som kunden snabbt kan få med sig i handen. Tillsammans med Schysst Käk breddar vi utbudet och bryter ny mark och vi är väldigt glada att de nu flyttat hem till oss på Circle K. Faktum är att vi nu blir Sveriges största kebabrestaurang, avslutar Stefan Andréasson, Senior Manager Food på Circle K.

Det nya samarbetet kommer att synas i TV, radio, sociala medier och runt om på Circle K:s energistationer.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Lidl, Costco, Mathem.se och Mat.se. I Finland säljs produkterna under varumärket Super Safkaa.

Relaterad media