2022-07-05 04:55Pressmeddelande

Schysst käk släpper världsunika damlagsspelare till populärt fotbollsspel

Nu när sommarens stora fotbollsfest drar igång släpper Schysst käk världens första damlagsspelare till det populära fotbollsspelet från Stiga, som fram till nu enbart har kunnat spelas med herrspelare.

- Vi upptäckte att det inte gick att spela Stigas fotbollsspel som Caroline Seger och gänget nu när sommarens stora fotbollsfest drar igång. Så kan det ju inte vara, så vi har fixat det. Alla ska kunna göra sin grej!, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Spelarna är skapade med modern 3D-teknik och släpps i en limiterad vit upplaga i Schysst käks shop och även som fria filer på Sketchfab för alla att ladda ned, modifiera och 3D-printa.

Världens första damlgasspelare finns som fria 3D-filer att hämta hem från Sketchfab

Spelarna är framtagna inom Schysst käks plattform "Gör din grej!" där företaget bland annat stöttar stiftelsen Friends och olika initiativ för en schysstare framtid.

- Alla ska kunna skapa sitt favoritlag och favoritspelare! Det är bara fram med lite modellfärg och börja fixa sin Asllani, Putellas eller Kerr. Förhoppningsvis kan vi inspirera och förenkla så att Stiga i framtiden även tar fram damlagsspelare till sitt fina sortiment, säger Amir Kherimand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

3D-modeller på Sketchfab

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se, Mat.se, Kavall och Foodora