2023-04-04 07:21Pressmeddelande

Schysst käk släpper ny kampanj

Schysst käk är ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsvarumärken. Nu tas nästa steg i att erövra Svenska folkets helgmiddagar tillsammans med Edisen som producerat den nya kampanjen.

Folkligt, fartfyllt och med en remix av guld- och platinasäljande LBSB ska "Hela Sveriges Hemmakebab" befästas bland barnfamiljer och unga vuxna.

—Hemmakebab har aldrig varit större än nu. Förra året åts det över 12,5 miljoner hemmakebabsmåltider runt om i Sverige. Nu med vår nya kampanj vill vi fortsätta rekrytera nya hushåll och stärka bilden av Schysst käk som ett varumärke som ger helgkänsla vilken dag som helst, säger Alex Kheirmand, Commercial Manager och medgrundare av Schysst käk

Kampanjen är framtagen inhouse och kommer gå på TV4, Youtube, Meta och Tiktok samt in-store i dagligvaruhandeln. Med ett modulupplägg har Edisen skapat ett asset-bibliotek som gör det möjligt att enkelt skapa nya anpassade uttag utifrån säsong, målgrupp och kanal.

—Edisen har gjort ett riktigt hästjobb, hela kampanjen utgår från en mobilkontext där våra målgrupper finns och vi har redan ett 50-tal unika uttag för att kunna möta våra målgrupper på ett relevant sätt oavsett var de befinner sig, säger Jennie Arvenäs, CMO Schysst käk

Kampanjen bygger på ett stort insiktsjobb utifrån kund-, varumärkes- och beteendedata. 

—Vi har grundat hela strategin och kampanjen i ett brett spektra av insikter som vi kokat ned till Weekend Warriors vilket återspeglas både i uttag och mediemix. Våra potentiella kunder är lifehackers som gärna har fredag på en tisdag tillsammans med oss, det känner vi verkligen att vi fått ihop tillsammans med Edisien och LBSB, säger Jennie Arvenäs, CMO Schysst käk

LBSB har över 200 miljoner streams på Spotify och har sålt både guld och platina. Just nu är de aktuella med en remix av Victor Leksells Svag och det nya singelsläppet EGO 14 april på Universal inför kommande vår- och sommarturné.

Kampanjen startar vecka 14 och pågår året ut.


Arbetsgrupp

Schysst käk

  • Alex Kheirmand, Commercial Manager
  • Jennie Arvenäs, CMO
  • Michael Dupé, Brand Manager
  • Jonas Maandi Wallin, Strateg
  • Johanna Bertilsson, Social Media Manager
  • Carl Lindholm, Grafisk designer

Produktion och post - Edisen

  • Buster Friberg, Director
  • Johan Sundbaum, Executive Producer

Musik - LBSB



Om Schysst käk

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab och ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebaber till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se. I Finland marknadsförs produkterna under varumärket Super Safkaa hos Kesko.


Kontaktpersoner

Jonas Maandi Wallin
Press & Media
Jonas Maandi Wallin