2024-02-12 12:26Pressmeddelande

Schysst käk och Circle K öppnar Restaurang Circle Kebab

Restaurang Circle Kebab

I höstas lanserade Schysst käk och Circle K Sveriges största kebabkedja och nu tas nästa steg. 13 mars öppnar den exklusiva restaurangen "Restaurang Circle Kebab" för en kväll. Schysst käks grundare Amir Kheirmand och matprofilen Johan "Matgeek" Hedberg har komponerat en exklusiv trerätters kebabmeny. Nu startar omröstningen om var i Sverige restaurangen ska öppna.

Gränna, Gävle eller Osby. Det är städerna som tävlar om att få öppna Restaurang Circle Kebab. Nu bjuds svenska folket in att, tillsammans med Circle K:s interna jury, rösta fram vilken ort som får äran att stå som värd för Restaurang Circle Kebab.

Omröstningen startar 8 februari via sociala medier och mail, där alla har möjlighet att rösta på en av finalistorterna. Alla röster vägs sedan ihop med bedömningen från den interna juryn, som även tar hänsyn till motiveringar från de som har röstat.

Så här gör man för att rösta på var Restaurang Circle Kebab ska öppna:

1. Via Circle K:s Instagram eller Facebook
  2. På Johan Hedbergs Instagram eller TikTok
  3. Maila till hej@restaurangcirclekebab.se

Omröstningen pågår fram till 16 februari då vinnaren presenteras. 13 mars slår dörrarna upp för Restaurang Circle Kebab med Amir Kheirmand och Johan "Matgeek" Hedberg på plats för att presentera maten. Platserna kommer vara begränsade så det gäller att boka i tid till de sittningar som erbjuds.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör.

Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willy:s, City Gross, Lidl, Costco, Mathem.se och Mat.se. I Finland säljs produkterna under varumärket Supersafkaa.

Relaterad media