2022-09-08 07:16Pressmeddelande

Schysst käk nominerade till Årets Leverantör vid Dagligvarugalan

Nu står det klart att Schysst käk är en av finalisterna i kategorin Årets Leverantör under årets Dagligvarugala. Priset delas ut till företag som i påtaglig grad bidragit till att skapa mervärden för hela värdekedjan i handeln, från producent- till konsumentled. Vinnarna utses under Dagligvarugalan 13 oktober under galan i Stockhoms stadshus Blå hallen.

Klockan 09:00 den 8 september presenterade konferencier Danyel Couet finalisterna i Fri Köpenskaps trettonde upplaga av Dagligvarugalan. Det är branschens stora galakväll och snabbväxande Schysst käk nomineras i kategorin Årets Leverantör för sitt jobb med att ta Hemmakebab ut till de svenska middagsborden.

Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

– Jag är så otroligt stolt! Hela teamet har gjort ett fantastiskt jobb det senaste året och vi slår nya rekord hela tiden, att bli nominerade i branschens finaste pris är fantastiskt och ett kvitto på att vi gör rätt saker varje dag, säger Amir Kherimand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Bland tidigare vinnare märks Estrella, Dafgårds, Spendrups och Kronfågel. Under årets gala är förutom Schysst käk även TePe och Findus nominerade till Årets Leverantör.