2024-04-01 05:10Pressmeddelande

Schysst käk lanserar Schyffeln™ - Sveriges populäraste såser får en ny unik kork

Schyffeln™ och Amir Kheirmand

Sedan Schysst käk lanserade sina kebabsåser i klämflaska 2021 har kebabsåserna tagit Sverige med storm och är nu Sveriges mest sålda såser. Nu får sortimentet en ny världsunik innovativ kork. Såsgaffeln Schyffeln™ lanseras i butik måndag vecka 13.

Vi ville ta fram en riktigt schysst gaffel som gav extra allt i varje tugga. Det tog nästan ett år. Men nu är den här! Att äta med kniv och gaffel känns nu lika konstigt som sås i burk eller tacos på en fredag. Kebab, sås och Schyffeln™ är framtiden!, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk

Schyffeln™ är utvecklad för att ge en perfekt kombination av kebab och sås i varje tugga. Schysst käk har i nära samabete med Bakek Überwachungsverein genomfört rigorösa tester för att hitta det optimala förhållandet mellan kebab och sås för den Svenska smakpaletten.

Resultatet på 27,4% sås/tugga ställde precisa utmaningar på såskanalen. Flödet behövde hålla 1,7cl/sek för att ett normalt klämflasketryck inom normalavvikelsen skulle ge den optimala såsration tugga efter tugga. Efter ett år av tester tas nu innovationen till marknaden med start i den svenska dagligvaruhandeln där hela Schysst käks såssortiment nu får den nya innovativa korken.

Med start måndag vecka 13 rullar Schyffeln™ ut i butik på alla Schysst käks kebabsåser. En världsunik såsgaffel som ger perfekt möngd sås varje tugga.

Schyffeln™ är Babek A1-klassificerad och tillverkad i miljövänlig livsmedelsklassad plast. Schysst käk rekommenderar en Schyffeln™ per måltidsdeltagare.

Mer information om Schyffeln™ finns på:

www.schysstkak.se/schyffeln

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör.

Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willy:s, City Gross, Lidl, Costco, Mathem.se och Mat.se. I Finland säljs produkterna under varumärket Super Safkaa.