Varje vecka mäts nu kebabpriser från 100 slumpvis utvalda restauranger runt om i Sverige. Resultaten presenteras kvartalsvis på kebabindex.se där även motsvarande Hemmakebab-priser redovisas.
— Under en längre tid har vi noterat att restaurangkebaben blivit allt dyrare och dyrare. Kopplat till inflationen och den rådande prisdiskussionen i dagligvaruhandeln har vi valt att börja mäta kebabpriserna löpande och tillgängligöra datan för den som är intresserad, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk
Kopplat till prisundersökningen har Schysst käk lanserat en priskampanj som bygger på resultaten i Kebabindex.
— Vi vill på ett roligt, iögonfallande och transparent sätt lyfta fram att det går att få till sin helgkebab på ett billigt och schysst sätt med vårt sortiment, Hemmakebab räddar helgen!, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk
Kampanjen går i butik och på sociala medier under olika perioder året ut med start vecka 16.
Prisundersökningen finns på: www.kebabindex.se
Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se