2022-02-25 09:24Pressmeddelande

Nytt i handeln: Kebabspett och heta tillbehör som tar hemmakebaben till sommargrillen

Nu lanserar Schysst käk efterlängtade produkter som passar perfekt även till grillen. Tre olika Kebabspett, Mild Feferonimix, Het Chilimix och Picklad Rödkål är de nya produkterna i det populära Hemmakebabsortimentet som tagit Sverige med storm.

Redan vecka 11 finns nyheterna i butikshyllorna runt om i hela Sverige.

– Ända sedan vi introducerade familjefavoriten Hemmakebab 2018 har
vi fått höra, “men grillen då?”. Nu har vi fixat det! Spetten kompletterar våra andra produkter superbra och passar alla. Stora som små, vegofantaster som köttälskare -
alla kan göra sin grej! Säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Schysst käk breddar även tillbehörssortimentet med tre olika tillbehör som alla har sin givna plats på Hemmakebabbordet.

– Vi har tagit fram två riktigt krispiga, sötpicklade och smidiga färdigskivade mixer - en feferonimix och en het chilimix som är het på riktigt. Perfekta att toppa hemmakebaben med! Och som pricken över kebaben har vi en picklad rödkål som ger känslan av att vara i Berlin och äta en av deras berömda döners, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

ICA, Coop, Axfood och Bergendahls har tagit in hela eller delar av det nya sortimentet.

För produktprover kontakta:

Johanna Bertilsson, johanna.bertilsson@schysstkak.se