2022-08-31 08:55Pressmeddelande

Nyhet i butik: Röd kebabsås från Schysst käk

Sveriges populäraste kebabsåser för Hemmakebab får nu en ny efterlängtad familjemedlem. Den tomatbaserade kebabsåsen "Röd kebabsås" från Schysst käk kommer i butik vecka 36.

Sedan lanseringen av kebabsåser i klämflaska under hösten 2021 har Schysst käk blivit ett av de varumärken som säljer mest av kalla såser i den Svenska dagligvaruhandeln.

Nyheten Röd kebabsås från Schysst käk

Genom konsumentinsikter i världens största kebabundersökning, Svenskarna och kebaben, och att lyssna på kundernas önskemål har produktutvecklingen kunnat gå rekordsnabbt.

– Våra konsumenter har hört av sig dagligen och önskat sig en Röd kebabsås. Vi har en kille i Varberg som hört av sig över 40 gånger sedan 2019. Så Björn i Varberg och alla ni andra, den här kebabsåsen är till er! Säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Björn Mattsson i Varberg är en av de mest hängivna Röd kebabsås-fantasterna i Sverige

Produktfamiljen består nu av fem kebabsåser; Mild kebabsås, Vitlökskebsås, Röd kebabsås, Het kebabsås och Vegokebabsås.

Nyheten Röd kebabsås är vegansk, tomatbaserad och har en fräsch smak av oregano, persilja och vitlök.

Produkten finns hos ICA, Coop och Axfood fr.o.m. vecka 36

För produktprover kontakta: