2023-09-19 07:41Pressmeddelande

Nyhet i brödhyllan: Kebabrullebröd small från Schysst käk är här

Schysst käk Kebabrullebröd small

Var femte svensk föredrar en Kebabrulle när det ska ätas kebab. Sedan Schysst käk lanserade Sveriges första kebabrullebröd under föregående år så har brödet blivit en succé i dagligvaruhandeln. Nu lanseras ett mindre kebabrullebröd anpassat till barnfamiljerna.

– Bland våra trogna kunder har det länge efterfrågats ett mindre kebabrullebröd till familjemiddagen. Hemmakebab som numera är en vanlig helgrätt runt om i Sverige ska såklart ha alternativ som passar alla - stora som små, köttälskare som vegofantaster, säger Amir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges Mästerkock

Nyheten Kebabrullebröd small innehåller 8 st snabbgrillade vetebröd à 40g och finns nu i butik hos ICA, Coop och Axfood.