2023-04-04 07:37Pressmeddelande

LBSB bakom musiken i ny reklamkampanj från Schysst käk

Från remix av Victor Leksells Svag till nya röster för Schysst käks populära Hemmakebab. LBSB med över 200 miljoner streams på Spotify är mer aktuella än någonsin och gör nu sitt första reklamfilmssamarbete.

I reklamfilmerna som kommer synas i TV4 och på Youtube, Instagram, Facebook och Tiktok har gruppen gjort en remix av sin populära "Välkommen in" från 2019. Nu heter låten "Välkommen hem" och är specialskriven för att passa olika filmlängder och ge extra helgfeeling till Schysst käks nya reklamfilmer.

—Vi tyckte att det vore superskoj att få med LBSB i år. Precis som vi på Schysst käk så är grabbarna i LBSB från Västerås. De är folkliga, schyssta och har otrolig energi i sin musik. De är som musikens kebabsås och som alla vet, allt blir bättre med riktigt schysst kebabsås, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk

Det här är LBSB:s första reklamfilmssamarbete. Förutom musik så kommer även gruppen att synas i ett antal av de olika reklamfilmerna som är producerade av produktionsbolaget Edisen.

—När Schysst käk ställde frågan blev vi supertaggade, vi älskar kebab och deras varumärke passar oss perfekt. "Välkommen hem" blev en riktigt skön 20 sekunders banger som sätter sig och ger bra flow till filmerna. Nu laddar vi för singelsläpp, turné och fler upptåg tillsammans med Schysst käk, säger Bär 1 i LBSB

14 april släpps nya singeln Ego på Universal och inom kort kommer LBSB:s vår- och sommarturné runt om i Sverige att offentliggöras.

Reklamkampanjen startar vecka 14 och pågår året ut.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab och ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebaber till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se. I Finland marknadsförs produkterna under varumärket Super Safkaa hos Kesko.