2022-04-01 04:45Pressmeddelande

En meter lång kebabsåsflaska tar Hemmakebaben till nästa nivå

Sedan lanseringen av Schysst käks kebabsåser i klämflaska i höstas har såserna tagit Sverige med storm. Nu kompletteras Hemmakebab-sortimentet med meterlånga klämflaskor för hela familjen.

- Kunderna har önskat, vi har lyssnat! Alla vill ha mer sås och större förpackningar, vår kundtjänst har fullkomligen badat i sås-önskningar sedan klämflaskorna kom ut i butik i höstas, säger Amir Kheirmand vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk.

De nya enmetersflaskorna är världsunika och utvecklade i nära samarbete med Schysst käks förpackningsleverantör och isländske produktutvecklaren Aksalf Gnål.

- Vi ville verkligen slå kundernas förväntningar! 1,6 liter sås i 1 meter klämflaska har ingen annan gjort! Vi har ensamrätt på de här flaskorna de kommande tre åren och ser verkligen framemot att se mottagandet ute i handeln, säger Amir Kheirmand vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk.

Förpackningarna är 100% återvinningsbara och anpassade för både stora, små och många händer. Enmetersflaskorna kommer i smakerna het, mild, vitlök och vego och rymmer 1625 ml.

Schysst käks kebabsås i enmetersflaska rullar ut idag.

Mer information finns på: https://schysstkak.se/nyhet-1m-sas