2024-05-28 13:55Pressmeddelande

Efter 350.000 kebabrullar - nu utökar Schysst käk och Circle K sitt samarbete

Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käkAmir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk

För mindre än ett år sedan lanserades samarbetet mellan Schysst käk och Circle K som gjorde Circle K till Sveriges största kebabkedja över en natt. Nu släpps den efterlängtade Kebabtallriken på Circle K:s alla energistationer runt om i Sverige.

—Jag sa ju att K:et i Circle K stod för kebab när vi släppte kebabrullen! Nu 350 000 rullar senare så är det verkligen så. Nu tar vi nästa steg med en riktigt schysst kebabtallrik med extra allt som jag tror kommer bli en riktig kundfavorit på Sveriges största kebabkedja, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk.

Kebabtallriken serveras med pommes, grönsallad, picklad rödkål, feferonimix, kebabsåser och rostad lök. Kunden kan välja på nöt-, kyckling- eller vegoprotein. Kebabtallriken kommer att säljas på samtliga bemannade Circle K-stationer och kostar 89 kr.

Amir Kheirmand, vd och grundare Schysst käk

—Vi hade självklart på känn att samarbetet med Schysst Käk hade potential att bli riktigt bra, men vi blev nog alla lite överraskade över vilket varmt mottagande vi har fått från våra kunder. Kebabtallriken är ett sätt att bredda kebabkonceptet som vi etablerat och man blir faktiskt glad bara av att se den fina take-awayboxen som kebaben serveras i. Vi hoppas att kebabtallriken ska bli ett uppskattat tillskott för alla våra kunder, säger Veronica Ersson, Senior Manager Food på Circle K.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör.

Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willy:s, City Gross, Lidl, Costco, Mathem.se och Mat.se. I Finland säljs produkterna under varumärket Super Safkaa.