2023-04-04 07:08Pressmeddelande

Dagligvaruraketen Schysst käk släpper ny stor reklamkampanj

Schysst käk är ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag. Nu tas nästa steg i att erövra svenska folkets helgmiddagar tillsammans med det populära bandet LBSB som har över 200 miljoner streams på Spotify.

Med en tillväxttakt på i snitt 135 procent de senaste fem åren omsatte Schysst käk under det senaste året 270 miljoner kronor. Nu fortsätter företaget storsatsa på reklam för att locka ännu fler att testa den nya helgfavoriten Hemmakebab.

—Hemmakebab har aldrig varit större än nu. Förra året åts det över 12,5 miljoner hemmakebabsmåltider runt om i Sverige. Nu med vår nya kampanj vill vi fortsätta rekrytera nya hushåll och stärka bilden av Schysst käk som ett varumärke som ger helgkänsla vilken dag som helst, säger Alex Kheirmand, Commercial Manager och medgrundare av Schysst käk 

Kampanjen kommer visas på TV4, Youtube, Facebook, Instagram, Tiktok och In-store i dagligvaruhandeln. Musiken är specialframtagen av LBSB som har gjort en remix av sin populära "Välkommen in" från 2019, nu heter låten "Välkommen hem" och är central i den nya kampanjen.

— I år går vi bredare än någonsin. Vi har över 50 olika klippningar och varianter på vår reklamfilm för att passa olika kanaler, säsonger och målgrupper. Med LBSB:s fantastiska musik tror vi verkligen att vi kommer sticka ut i kampen om helgmiddagarna och både driva nya hushåll, frekvens och att flytta pengar från restaurangbranschen in i dagligvaruhandeln, säger Jennie Arvenäs, CMO Schysst käk

Kampanjen startar vecka 14 och fortsätter året ut.



Om Schysst käk

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab och ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebaber till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se. I Finland marknadsförs produkterna under varumärket Super Safkaa hos Kesko.


Kontaktpersoner

Jonas Maandi Wallin
Press & Media
Jonas Maandi Wallin