2022-03-28 07:31Nyheter

Succé för Schysst käks nya kebabspett och tillbehör på ICAs Färskvarumässa

Under förra veckan gick ICAs stora Färskvarumässa, Färsken 22, av stapeln på Scandinavian XPO ute vid Arlanda. Schysst käk var en leverantörerna som ställde ut och mötte ICA-handlare från hela landet.

Produktnyheterna Klassiska Kebabspett, Kycklingkebabspett och Vegokebabspett tillsammans med den nya tillbehörsserien var mässans stora vinnare.

- Vilken respons! Vi hade riktigt bra tryck i montern hela veckan och våra mini-kebabrullar gick åt som smör i solsken. Riktigt kul för oss att träffa alla härliga handlare och snacka Hemmakebab, säger Amir Kheirmand vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Tina

Tina "Mat-Tina" Nordström var på plats under Färsken 22 och pratade Kebabspett

De nya tillbehören Picklad Rödkål, Skivad Feferonimix och Het Chilimix kommer ut i butik nu och kompletterar det övriga hemmakebab-sortimentet som består av olika kebaber, kebabspett, falafel, kebasåser, picklad rödlök, kebabrullebröd och pitabröd.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, kebabspett, gyros och falafel till kebabsåser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se