2021-03-22 07:58Nyheter

Schysst käk släpper ny kampanj tillsammans med Mange Schmidt

Artisten Mange Schmidt och Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges mästerkock och grundare av Schysst käkArtisten Mange Schmidt och Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges mästerkock och grundare av Schysst käk

Snabbväxande Schysst käk som står bakom Sveriges största hemmakebabskoncept lanserade i förra veckan sin nya reklamkampanj. Kampanjen är startskottet på det nya konceptet och plattformen “Gör din Grej!”.

Mästerkocksvinnaren Amir Kheirmands Schysst käk har under pandemiåret fortsatt sin resa in på barnfamiljernas middagsbord. I sin nya kampanj har de anlitat Mange Schmidt för att skriva en hyllningslåt till allas rätt att göra sin grej.

– Med vår nya plattform vill vi på ett skönt sätt förmedla det vi på Schysst käk står för. Att oavsett vem du är, vad du än gillar eller hur du väljer att leva ditt liv så har du rätt att göra din grej. Livet är lite som kebab, du ska kunna välja själv hur du vill ha det, säger Alex Kheirmand, CMO på Schysst käk.

Kampanjen och plattformen är framtagen inhouse. Målet är att öka varumärkeskännedomen och preferensen för kebab som helgrätt. Valet av Mange Schmidt som låtskrivare och frontperson i kampanjen bygger på en ömsesidig kärlek till kebab, att han kunde tillföra sin kompetens i projektet och stå bakom budskapet.

– Jag träffade Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock år 2014, när vi var domare i en streetfoodtävling för några år sedan. Vi har hållit kontakten och när hans företag Schysst käk som gör grym hemmakebab hörde av sig med en idé var jag på direkt. Kebab och sköna beats med ett positivt budskap är precis vad alla behöver nu, säger Mange Schmidt.

Musikvideon till “Gör din grej!” är regisserad av Sara Josefsson på Diktator och är navet i kampanjen som kommer synas i TV4, digitala medier och sociala kanaler under 2021. 

– Vi är redan starka i vår primära målgrupp barnfamiljerna som ett roligare alternativ till tacos. Tillsammans med Mange Schmidt kan vi ta nästa steg. Många av föräldrarna har en relation till hans tidigare hittar samtidigt som hans lekfulla musik ger en schysst helgkänsla oavsett vilken dag i veckan det är, säger Alex Kheirmand, CMO på Schysst käk.

 



Om Schysst käk

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av vinnaren av Sveriges mästerkock 2014, Amir Kheirmand. Med visionen om att lösa vardagsstressen med snabb, enkel och god mat som passar alla är Schysst käk ett av de mest snabbväxande företagen inom kategorin. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab och gyros till såser, pitabröd, pizzakit och tillbehör. Schysst käk finns i hela Sverige och hittas i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se.


Kontaktpersoner

Jonas Maandi Wallin
Press & Media
Jonas Maandi Wallin