2021-10-15 07:47Nyheter

Schysst käk passerar 100 miljoner - Hemmakebab har aldrig varit populärare

Sedan lanseringen av Hemmakebab 2018 i den svenska dagligvaruhandeln har Schysst käk mer än fördubblat försäljningen varje år. Med en genomsnittlig tillväxttakt på 167 procent passeras nu 100 miljoner i omsättning.

- Vilket team vi har på Schysst käk! Från sälj till marknad och produkt. Tillsammans har vi tagit in Hemmakebaben på Svenska folkets matbord och blivit en ny helgfavorit hos många barnfamiljer, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Schysst käk är ett av de mest snabbväxande livsmedelsföretagen och leder kategorin med flera lyckade och unika lanseringar under åren.

- Vi har tre fantastiska kebabår bakom oss, vinsten av Årets Dagligvara förra veckan, succélanseringen av kebabsåser i klämflaska och att nu passera den här milstolpen på 100 miljoner känns helt otroligt, hemmakebabtåget har fått upp farten och vi ser inte att det kommer sakta ned, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Hemmakebab från Schysst käk hittas idag i omkring 2220 butiker runt om i Sverige och online.

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, pitabröd, pizzakit och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se