2021-08-20 06:49Nyheter

Schysst käk och Friends släpper Sveriges schysstaste T-shirt

T-shirt "Gör din grej" - säljs till förmån för FriendsT-shirt "Gör din grej" - säljs till förmån för Friends

Schysst käk och Friends inleder ett nytt samarbete. Schysst käks alla förpackningar med hemmakebab som landar på barnfamiljernas middagsbord runt om i Sverige kommer att under minst två års tid prydas med tips för en schysstare ton på nätet.

Det här är fortsättningen på "Gör din grej!"-satsningen som inleddes tidigare i år tillsammans med artisten Mange Schmidt. Som en del i samarbetet släpps även en T-shirt där allt överskott går till Friends viktiga arbete mot mobbning. T-shirten är först ut i en kommande "Gör din grej!"-kollektion.

De nya förpackningarna rullar ut i handeln under hösten. T-shirten, tips och mer information finns på www.schysstkak.se/friends

Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, pitabröd, pizzakit och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se