2022-02-11 12:45Nyheter

Schysst käk nominerat till Årets Marknadsförare 2021

Alex Kheirmand och Amir KheirmandAlex Kheirmand, grundare och CMO tillsammans med Amir Kheirmand, grundare och VD

I Schysst käks hemstad Västerås anordnas sedan 2007 näringslivsgalan Guldstänk. I år är Schysst käk nominerade för sitt framgångsrika marknadsföringsarbete som satt Hemmakebaben på svenskarnas middagsbord.

- Superkul att vi blir uppmärksammade på hemmaplan! Vi ser verkligen framemot galan som alltid brukar vara fantastiskt trevlig och rolig, säger Amir Kheirmand, grundare av Schysst käk och vinnare av Sveriges Mästerkock

Juryns motivering till nomineringen lyder:

Schysst käk och Hemmakebaben utmanar tacon som det självklara valet för fredagsmyset. Med glädje, värme och en benhård vilja att göra sin grej, oavsett om det handlar om produkter eller marknadsföring, har de lyckats att skapa något stort. Med en tillväxt på i snitt 153 % sen hemmakebabens lansering, en omfattande mediemix och flera utmärkelser har de satt Västerås på kartan.