Schysst käks årliga höstkampanj som startar i samband med Kebabens dag 11 september lockar i år redkordmånga butiker att delta.
Kebabens dag som först dök upp bland Svenska temadagar 2011 har nu drygt 10 år senare blivit större än någonsin.
– Det var förra året som vi verkligen märkte av att Kebabens dag har blivit en grej på riktigt - i år kommer vi slå alla rekord, både i engagemang och försäljning, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk
Över 500 butiker deltog förra året och förutom exponeringar så gjorde många butiker något lite extra. ICA Maxi Vetlanda gick all in och spelade in en musikvideo för att uppmärksamma högtiden.
Från ICA Maxi Vetlandas Instagram
Schysst käks höstkampanj pågår i handeln fram till och med vecka 44 och stöttas av olika aktiviteter i TV, media och på sociala medier.
Schysst käk är störst i Sverige på hemmakebab. Företaget är startat av Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock. Hälften av produkterna är veganska och i sortimentet finns allt från olika typer av kebab, falafel och gyros till såser, olika bröd och tillbehör. Schysst käks produkter produceras i Sverige och finns i kyldiskarna och online hos ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross, Mathem.se och Mat.se