2022-09-07 05:25Nyheter

Över 600 butiker laddar upp inför Kebabens dag tillsammans med Schysst käk

Schysst käk tar över torget på ICA Maxi Bromma under SeptemberSchysst käk tar över torget på ICA Maxi Bromma under September

Schysst käks årliga höstkampanj som startar i samband med Kebabens dag 11 september lockar i år redkordmånga butiker att delta.

Kebabens dag som först dök upp bland Svenska temadagar 2011 har nu drygt 10 år senare blivit större än någonsin.

– Det var förra året som vi verkligen märkte av att Kebabens dag har blivit en grej på riktigt - i år kommer vi slå alla rekord, både i engagemang och försäljning, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Över 500 butiker deltog förra året och förutom exponeringar så gjorde många butiker något lite extra. ICA Maxi Vetlanda gick all in och spelade in en musikvideo för att uppmärksamma högtiden.

Från ICA Maxi Vetlandas Instagram

Schysst käks höstkampanj pågår i handeln fram till och med vecka 44 och stöttas av olika aktiviteter i TV, media och på sociala medier.