2023-03-17 09:39Nyheter

Amir och Alex Kheirmand är Årets Företagare

Under Guldstänksgalan 2023 i Västerås Konserthus utsågs Amir och Alex Kheirmand till Årets Företagare i Västerås. Priset delas ut av Företagarna och skickar Schysst käks grundare vidare till regionfinal och eventuell nationell final i oktober i Stockholms stadshus.

– Det är ashäftigt, hedrande och riktigt najs. Vi har drivit eget i över 20 år, och det är härligt att få ett sånt här erkännande efter så många år, säger Amir Kheirmand, vd och medgrundare av Schysst käk

Juryns motivering till utmärkelsen Årets företagare lyder:

Årets Företagare har tillsammans med sina entusiastiska medarbetare byggt upp en verksamhet som växer så det knakar. Innovation, kvalitet, service och lyhördhet är några av de framgångsfaktorer som gett deras varumärke en välförtjänt förstaplats i sitt segment. Och alla fattar vi förstås att det är ett lyckat koncept att i alla lägen vara Schysst.

Med en årlig tillväxttakt på 135 procent sedan lanseringen av Hemmakebab 2018 omsatte Schysst käk 270 miljoner under 2022.

— I år siktar vi på att omsätta 400 miljoner. Vi har precis haft en lyckad lansering i Finland och tittar just nu på fler länder. Det är många som hör av sig och vill ha in vårt koncept, men vi vill göra det systematiskt och i vår takt precis som vi gjort i Sverige, säger Alex Kherimand, Commercial Manager och medgrundare av Schysst käk