2022-09-05 07:01Nyheter

Amir gästspelar i världens längst sända reklamsåpa inför Kebabens dag

© ICA© ICA

2001 var det premiär för "ICA-Såpan". Det som var tänkt att bli fem avsnitt är nu uppe i över 850 avsnitt när Amir Kheirmand och Schysst käk tar Hemmakebaben till ICA-Ulf och gänget.

– Den här reklamsåpan har ju funnits i halva mitt liv, den är nästan lika mycket Svensk tradition som midsommar! Det känns superkul att Hemmakebaben efter fyra år i handeln nu är en riktig Svensk husman som kan ta plats i ICA-såpan, säger Amir Kheirmand, vinnare av Sveriges Mästerkock och grundare av Schysst käk

Reklamfilmen går i TV4 under vecka 36 som avslutas med Kebabens dag söndagen 11 september. Schysst käk har under veckan en rad aktiviteter för att lyfta Hemmakebab både i handeln och i massmedia.